20 sierpnia

Ciasto z mąki z zielonego groszku

Jakiś czas temu podczas zakupów natknęłam sie w sklepie na nowość, mąkę o której nigdy wcześniej nie słyszałam czyli mąkę z zielonego groszku oraz mąkę z ciecierzycy. Z tej drugiej jeszcze nie korzystałam ale z zielonego groszku przetestowałam na kilka sposobów między innymi to ciacho ale były też gofry i naleśniki i powiem Wam że jest naprawdę super.
Ciacho wyszło bardzo smaczne, z dodatkiem właśnie bardzo zdrowej mąki , która jest źródłem białka, żelaza, fosforu i potasu. I gdybym nie wiedziała że jest w nim mąka z zielonego groszku w życiu bym tego nie wyczuła, nic a nic po upieczeniu nie czuć.

Składniki:
150 g mąki z zielonego groszku
50 g budyniu waniliowego
2 jajka
1 duży banan lub 2 małe
6 łyżek cukru
3 łyżki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki wiórków kokosowych




Przygotowanie:
Suche składniki mieszamy ze sobą w misce. W drugiej misce jajka ubijamy z cukrem na puszystą pianę. Dodajemy olej i ubijamy jeszcze przez chwilę. 
Obranego banana rozgniatamy widelcem i dodajemy do masy. 
Suche składniki wsypujemy do masy jajecznej i krótko miksujemy. 
Formę na ciasto np. keksówkę jeśli nie jest silikonowa wykładamy papierem do pieczenia, 
wylewamy ciasto i pieczemy około 40 minut w 170 stopniach. Silikonowej formy nie wykładam papierem do pieczenia, nie smaruję jej też niczym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger