05 lutego

Krem orzechowo - kakaowy a'la nutella

 Dawno, dawno temu, kiedy sama zajadałam się nutellą najlepiej dwukolorową ;) nie przeszkadzało mi to jaki jest jej skład, ale teraz kiedy daję ją a właściwie dawałam swoim dzieciom skład jej nie podobał mi się za każdym razem coraz bardziej.  Aż któregoś dnia trafiłam na przepis Marty z bloga Jadłonomia. Okazało się że orzechy laskowe mam, inne składniki mogę przecież lekko zastąpić lub zmodyfikować i mamy pyszną, znacznie zdrowszą nutellę.

Składniki na jeden raz ;):
ok 50 ml syropu klonowego
2 czubate łyżki kakao
5 łyżek mleka, ewentualnie wody




Przygotowanie:
Uprażone orzechy umieszczamy w naczyniu blendera i blendujemy je na gładki pył przez około 3 minuty. Następnie dodajemy syrop klonowy, kakao i mleko i miksujemy ponownie na najwyższych obrotach blendera. Jeśli Waszym zdaniem 5 łyżek mleka to za mało, stopniowo dodajmy kolejne.
Przekładamy do miseczki i przechowuję w lodówce, myślę że jeśli nie zniknie w jeden dzień to góra dwa ;) ;) ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger