07 listopada

Gofry idealne!!!

Od mikołajek poszukiwałam sprawdzonego przepisu na gofry, chciałam wypróbować mój nowy nabytek. Przetestowałam dziesiątki przepisów z dodatkiem i masła i wody i nic nie wychodziło, próbowałam nawet metoda prób i błędów... aż trafiłam na przepis na gofry w gazecie "Przyślij przepis". Zrobiłam i mam, są, hura... gofry IDEALNE!

Składniki:
3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
½ szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
3 jajka
2 szklanki mleka
½ szklanki oleju




Przygotowanie:
Żółtka ubijamy z cukrem na jasną, puszystą masę. Do masy dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia 
i mleko, ucieramy około 1 minuty. Po tym czasie dodajemy olej i aromat. Białka ucieramy na sztywną pianę. Delikatnie mieszamy z masą, najlepiej drewnianą łyżką.
Gotowe ciasto nalewamy do rozgrzanej gofrownicy i pieczemy około 3 minut. Upieczone gofry wykładamy na kratkę kuchenną do wystudzenia.

Wskazówki:
* Ciastko wychodzi znacznie gęstsze niż na naleśniki ale nie rozrzedzajmy go - takie ma być, wtedy gofry się nie przyklejają.
* Studzenie na kratce jest koniecznie, gdy położymy na talerz gorące gofry nie odparują i zrobią się gumowe.





6 komentarzy:

  1. uwielbiam gofry,ale niestety jak na razie nie dorobiłam się gofrownicy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa jak tylko bedziesz miała możliwość kup koniecznie bo to takie cudowne urządzenie. A gofry są pyszne 😃

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja też Asiu uwielbiam gofry i te wyszły wyjątkowo pyszne 😃

      Usuń
  3. Faktycznie idealne, wyglądają pięknie :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger