26 sierpnia

Jarmużowe placuszki na słodko

Dzień dobry! Zaczynamy dzień Pytaniem Na Śniadanie! 
Jakie jest ulubione śniadanie Wasze lub/i Waszych dzieci? 

Jakbym miała opowiedzieć o swoim to na pewno wytrawne i na pewno jajko w koszulce. 
Moich dzieci natomiast Top 1 to placuszki, oczywiście słodkie placuszki. 

Takie najczęściej pojawiają się u nas w wersji owocowo jogurtowej, a powstają np. z bananów, ze szpinaku, z płatków owsianych i wielu innych składników. 
Tym razem znów zagrałam w zielone ale nie jest o szpinak, kto się domyśla co to za składnik?
Niżej znajdziecie odpowiedź.

Składniki na 10 sztuk:
2 garście jarmużu
2 jajka
1/2 szklanki mleka
około 3/4 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki cukru
3 łyżki oleju





Przygotowanie:
W dzbanku blendujemy jarmuż, jajka, cukier, olej oraz mleko. Dodajemy mąkę, proszek 
do pieczenia, miksujemy raz jeszcze do połączenia składników.
Smażymy placuszki na patelni do naleśników z obu stron na złoty kolor, podajemy z ulubionymi dodatkami. U nas serwowane były z jogurtem naturalnym, truskawkami i jagodą kamczacką. Pycha!



13 komentarzy:

  1. Ale się zgrałyśmy zielonymi przysmakami :D Jarmuż też często używamy ale tym razem wybrałyśmy szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pysznie wyglądają te placuszki!
    Ja rano jestem raczej zbyt zakręcona na takie rarytasy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ładnie i apetycznie wyglądają te placuszki :) Ja robię często bananowe, ale ze szpinaku czy jarmużu jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie zielone placuszki ❤️ idealne na drugie śniadanie 👌

    OdpowiedzUsuń
  5. doskonaly pomysl na przemycenie dzieciakom witamin U mnie dotad tylko placuszki ze szpinakiem na zielono, ale te z jarmuzem baaardzo kusza

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialna sprawa, kolor jest wspaniały. Nigdy nie próbowałam z jarmużem,ale wszystko przede mną. Moje śniadanie to zazwyczaj owsianka lub jaglanka. Spróbuję na drugie śniadanie wyczarować Twoje placuszki.

    OdpowiedzUsuń
  7. czegoś takiego jeszcze nie próbowałam . wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne placuszki. Musze spróbować obowiązkowo

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne placuszki!
    Zjadłabym z przyjemnością...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak pysznie się prezentują! Nie mam ręki do placuszków i naleśników, a z wielką chęcią bym je przygotowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jarmuż... W latach 60-tych był wszędzie, potem zapomniany. Teraz wraca do łask. I dobrze, gdyż to dość niepowtarzalne warzywo.

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam jarmuż, a placuszki wyglądają niesamowicie! pyszna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger