23 września

Krem z cukini

Składniki:
- 2 cukinie, waga do 1 kg
- 1 duża cebula
- 50 gram masła 
- sól, pieprz
- 1 litr bulionu lub wody

Wykonanie:
Cukinie myjemy i kroimy w grubą kostkę razem ze skórą. Cebule kroimy w drobną kostkę. W rondelku rozpuszczamy masło, szklimy cebulę następnie po 2-3 minutach dodajemy cukinie. Dusimy parę minut. Zalewamy całość litrem gorącego bulionu lub wody i gotujemy 10-15 minut. Doprawiamy solą, pieprzem. Blendujemy do momentu aż zupa otrzyma konsystencje
gładkiego kremu.




4 komentarze:

  1. Gdy niedawno robiłam zupę - krem z dyni to się zastanawiałam, jak taki krem by smakował, gdybym zrobiła go z cukinii. Kolorek ma widzę fajny. Nadal jestem ciekawa, jak smakuje, bo bardzo lubię cukinię :)
    I coś mi się wydaje, że była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszka jest przepyszny, wypróbuj koniecznie. Możesz przyprawić go np. Gałka muszkatołowa lub inną przyprawa ale dla mnie najlepszy taki typowo maślany.
    Kolor wyszedł bardzo piękny, myślę że to zasługa dojrzałej, zielonej, aromatycznej cukini

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tak zachwalasz, to muszę spróbować, tym bardziej, że mam własną, pyszną cukinię i to w nadmiarze :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Dokładnie ja również robiłam z cukini z wlasnego ogródka ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger