07 kwietnia

Owsiane ciasteczka z kandyzowaną pomarańczą i migdałami

Nie wymagają dużego nakładu pracy, składniki są łatwo dostępne i niedrogie. Jedyne o czym trzeba pamiętać, to by na blaszce układać je w sporych odstępach i użyć dobrego papieru do pieczenia, którego nie musimy natłuszczać, a to on wciągnie zbędny tłuszcz.

Składniki na około 18 ciastek:
100 g masła, w temperaturze pokojowej
1/3 szklanki cukru
1 duże jajko
1/2 szklanka mąki pszennej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1,5 szklanki płatków owsianych
opakowanie kandyzowanej skórki z pomarańczy
3 łyżki płatków migdałowych


Przygotowanie:
Masło i cukier ucieramy w misie miksera do otrzymania jasnej, puszystej masy, dodajemy jajko ciągle ucierają. Następnie wsypujemy pozostałe składniki i miksujemy do otrzymania zwartej masy.
Blachę do ciastek wyłożyć papierem do pieczenia, ja użyłam firmy Stella. jak dla mnie są najlepsze, grube, sztywne i nie przypalają się. 
Z ciasta robimy kulki wielkości orzecha włoskiego i spłaszczamy je widelcem. Układamy na blaszce. Piekłam jednorazowo 9 sztuk ale do 12 można wkładać. Przy drugiej partii użyłam tego samego papieru. Pieczemy w temperaturze 180ºC przez 15 minut do lekkiego zarumienienia, następnie studzimy na kratce.



2 komentarze:

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger