26 lutego

Ekspresowe deserki w pucharku

Często nachodzi mnie ochota (mam nadzieję, że i Was) na coś słodkiego ale i szybkiego zarazem. Najczęściej pada na muffinki łyżką mieszane albo chlebek bananowy, ale nie byłabym sobą gdybym nie obmyślała w głowie receptury na coś nowego, ekspresowego ale niezwykle pysznego. Tak więc we współpracy z marką Brześć stworzyliśmy deser zasługujący na miano gwiazdy miesiąca Luty.
Cała receptura tego deseru opiewa na sprawdzonych już przepisach na masy i musy jakie na co dzień wykorzystuję do tortów.

Składniki na 4 pucharki:
1 opakowanie serka mascarpone
200 ml śmietanki 36%
100 - 150 ml musu orange curd (przepis tutaj)
2 łyżki nutelli 
50 gram mlecznej czekolady
200 gram borówek
truskawki do dekoracji


Przygotowanie:
Przygotowanie deseru rozpoczynamy od przygotowania orange curd. Krem studzimy dokładnie.
Ubijamy śmietankę 30% z serkiem mascarpone. Ubitą masę śmietanową rozkładamy do 3 misek. Jedna pozostaje biała, możemy dosłodzić ja łyżką cukru pudru ale pozostałe masy są dość słodkie więc ja nie słodziłam. 
Do drugiej miski z masą śmietanową dodajemy krem pomarańczowy, miksujemy do połączenia składników.
Do 3 miski dodajemy nutellę i rozpuszczoną wystudzoną czekoladę. Również miksujemy do połączenia składników.
Składamy deser. Na spód wsypujemy 2 łyżki pokruszonych ciastek następnie nakładamy warstwę masy śmietanowej.cKolejna warstwa to borówki lub inne owoce, ciastka i krem czekoladowy lub pomarańczowy. Całość dopełniają piękne i dorodne truskawki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger