17 kwietnia

Kurczak w domowym ketchupie z szybkowaru

Od dłuższego czasu mój szybkowar stoi i się kurzy...ale przyszedł w końcu czas żeby go odkurzyć ;-) 
Pierwsze, proste, ale niebanalne danie powstało. Po tej przygodzie jestem pewna, że pierwsze ale nie ostatnie. Już mi chodzi po głowie mój ulubiony warzywno-mięsny gulasz ;-) w nowym wydaniu. 
I tak myślę, że może tym sposobem powstanie nowa grupa dań z szybkowaru.
Kochani polecam ten sposób gotowania, kurczak jest miękki i soczysty, jednym słowem pysznie i szybko. Dodatki i smaki do kurczaka możemy dobierać dowolnie, ja wybrałam domowy ketchup dyniowy. Przepis pod linkiem na blogu.

Składniki:
2 udka z kurczaka
5 łyżek domowego ketchupu z dyni 
ok 1 litr wody
liść, ziele, łyżeczka przyprawy do kurczaka, szczypta curry
25 ml oliwy z oliwek, łyżka octu balsamicznego

Wykonanie:
Kurczaka umyć, osuszyć, podzielić na 4 kawałki, czyli odciąć podudzia. Zamarynować we wszystkich przyprawach. Przechowywać w lodówce  minimum 2 godziny. 
Następnie ułożyć kurczaka razem z marynatą na dnie szybkowaru, zalać wodą, dodać ketchup. 
Zamknąć szczelnie garnek, gotować kurczaka 30 minut. 
Kominek wentylacyjny powinien być w pozycji pionowej, do czasu kiedy usłyszymy taki dźwięk zasysania się powietrza, w tym momencie należny go opuścić. Po ugotowaniu, a przed zdjęciem pokrywy opróżniamy całe powietrze przez otwór wentylacyjny.


2 komentarze:

  1. Domyślam się, że po 30 minutach w szybkowarze kurczak musiał rozpływać się w ustach! Ja w 30 minut gotuję w szybkowarze rolady wołowe i zawsze są bardzo miękkie ;) Kurczaka trzymam ok. 15 minut.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger