25 października

Ciasto biszkoptowe z truskawkami


Składniki:
- 4 jajka
- 1 szklanka cukru
- 1/2 szklanki oleju
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku
- 500 g truskawek

Wykonanie:
Do miski wbijamy białka, ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę, następnie wsypujemy cukier i dalej ubijamy robotem.
Następnie dodajemy olej. Po każdym składniku ciasto mieszamy. Na koniec wsypujemy przesiane mąki z proszkiem i wymieszamy drewnianą łyżką. Ja swoje ciasto piekłam w silikonowej formie, ale jeśli ktoś używa tortownicy lub jeszcze innej formy należy wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą. Wylewamy ciasto do formy, układamy owoce. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 160 stopni, ciasto pieczemy 40-60 minut. Najlepiej do suchego patyczka.


2 komentarze:

  1. Popatrzyłam na Twoje truskawki na zdjęciu i dostałam ślinotoku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne świeżutkie i czerwone;-) ja tez mam teraz na nie chrapkę;-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger