04 grudnia

Konfitura żurawinowa do mięs i serów

Dotychczas taką żurawinową konfiturę jadłam zakupioną w sklepie lub przywiezioną z gór. 
Prawda jest taka, że do niedawna nie znałam jej smaku w ogóle, nie wiem jak to się mogło stać;)  Z góry uważałam, że jej nie lubię, chociaż nie próbowałam, ale teraz nie wyobrażam sobie bez niej serów czy mięs np. kaczki lub schabu. 

W tym roku popełniłam swój debiut i tak o to mam swoich kilka słoiczków na zimę, żałuję tylko że zrobiłam tak mało ;( 

Składniki:
400 gram mrożonej żurawiny
150 gram cukru
100 ml wody
3 łyżki miodu




Przygotowanie: 
W rondelku gotujemy syrop cukrowy, czyli wodę z cukrem i miodem, gotujemy do momentu rozpuszczenia cukru, tak 2-3 minuty. Następnie dodajemy zamrożoną żurawinę i całość gotujemy 
ok 15 minut, powinien powstać taki czerwony gęsty syrop, który po wystygnięciu zmieni się w galaretkę. 
Gdy już zacznie gęstnieć, to przekładamy do wyparzonego słoiczka. Zakręcamy dokładnie. Stawiamy do góry dnem do wystygnięcia. 



2 komentarze:

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger