01 października

Sernik kawowy

Na dzień kawy spóźniłam się troszeczkę, nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby podzielić się z Wami fajnym przepisem i moim niedawnym odkryciem. Sernikiem kawowym! 
A, że kawa towarzyszy nam każdego dnia, nawet ciężko bez niej rozpocząć poranek dodatkowy zastrzyk kofeiny przyda się każdemu. 
A jeśli o kawie mowa zapraszam dodatkowo na stronę 51 w jesiennym numerze Magazynu Aromat, w którym Julianna z bloga Obiad Gotowy napisała świetny artykuł "Po dobrą kawę do Biłgoraja" tutaj zostawiam link (klik)

Składniki:
1 kg sera z wiaderka 
4 jajka 
200 gram masła 
¾ szklanki cukru 
3 łyżki mąki ziemniaczanej 
3 łyżki kawy rozpuszczalnej 
150 g biszkoptów 



Przygotowanie:
W misce mieszamy ser z wiaderka, jajka, roztopione i wystudzone masło, cukier, mąkę ziemniaczaną i kawę. Całość mieszamy mikserem do połączenia składników. 
Biszkopty układamy na spód tortownicy, skrapiamy roztopionym masłem. 
Na ciastka wylewamy masę serową, wygładzamy powierzchnię. 
Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni, pieczemy sernik 20 minut, ustawiając piekarnik góra-dół. 
Po tym czasie obniżamy temperaturę do 150 stopni, pieczemy 30 minut. Następie obniżamy do 120 stopni, pieczemy 30 minut. Wyłączamy piekarnik i zostawiamy sernik na 15-20 minut, następnie lekko uchylamy drzwi i pozostawiamy do wystudzenia całkowitego.





4 komentarze:

  1. Pyszności
    Narobiłaś mi na niego ochoty

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham serniki a takiego jeszcze nie piekłam wiec jutro do dzieła.Napiszę jak mi wyszedł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło że mój przepis się spodobał 😁 czekam na info czy smakował i zdjęcie na angelika.kasiak@gmail.com lub na Facebooku

      Usuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger