17 października

Krem z cukinii i zielonego groszku

Młody groszek cukrowy z powodzeniem może zastąpić groszek konserwowy w sałatce, ale można podawać go jako dodatek do drugiego dania, np. z ziemniaczkiem i kotletami mielonymi. 
U mnie tym razem w postaci kremu z zielonego groszku ale z dodatkiem cukinii.

Składniki na 4 duże porcje:
1 cukinia, waga do 1 kg (u mnie mrożona ale z mojego ogrodu)
200 gram zielonego groszku ( również mrożony ale również z mojego ogrodu)
1 duża cebula
50 gram masła 
sól, pieprz
2 litry bulionu lub wody
biały wędzony twaróg

Przygotowanie:
Zielony groszek wrzucamy do gotującego się bulionu lub wody. W tym czasie cukinie obieramy i kroimy w grubą kostkę, a cebule siekamy w drobną kosteczkę. W rondelku rozpuszczamy masło, szklimy cebulę, następnie po 2-3 minutach dodajemy cukinie. Dusimy parę minut. Wrzucamy całość do gotującego się zielonego groszku na 10-15 minut. Doprawiamy solą, pieprzem. Blendujemy do momentu aż zupa otrzyma konsystencje gładkiego kremu.
Serwujemy w mojej ulubionej wersji z białym wędzonym twarogiem;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger