15 października

Sernik gotowany dyniowo - czekoladowy

Tematem przewodnim na ten tydzień wypiekania były dyniowe wypieki w akcji 
"Ciasto na niedzielę". Bardzo chciałam wziąć udział, ale...no właśnie ale mało czasu miałam 
na pieczenie. Choroby u nas ciąg dalszy więc Jaśko pochłania cały mój czas i energię. 
Rozmyślając o jakimś szybkim cieście, wymyśliłam sernik gotowany. 
Szybki, prosty i smaczny zarazem. 
W całym tym gotowaniu było jeszcze jedno ale, okazało się, że w domu mam tylko budyń czekoladowy i nawet nie mam mąki ziemniaczanej. Mój serniczek zamiast pomarańczowy 
od dyni, wyszedł brązowy. No cóż, ważne że smaczny i że dyniowy.

Składniki:
ok 600 gram sera u mnie zmielony z wiaderka o smaku waniliowym
2 duże jajka
100 g masła
1/2 szklanka cukru
opakowanie cukru waniliowego
1 upieczona i zmiksowana mała dynia hokkaido
1 budyń czekoladowy
100 ml mleka


polewa:
100 g gorzkiej lub deserowej czekolady
1 czubata łyżka masła


dodatkowo:
orzeszki arachidowe w karmelu 
około 200 g herbatników lub innych ciastek



Przygotowanie:
W dużym garnku rozpuszczamy masło, dodajemy cukier, cukier waniliowy. Następnie dodajemy zmielony ser, wbijamy jajka, mieszamy i gotujemy. Dodajemy zmiksowaną masę dyniową. Ciągle gotujemy.
Budyń mieszamy z mlekiem i dodajemy do gorącego sernika - energicznie mieszając gotujemy do uzyskania konsystencji przypominającej gotowy budyń.
Formę np.tortownicę wykładamy folią spożywczą. Na dno wykładamy warstwę herbatników, wylewamy gorącą masę. Przykrywamy ciastkami.


polewa czekoladowa:
W miseczce zanurzonej we wrzątku rozpuszczamy masło i dodajemy połamaną na kawałki czekoladę. Mieszamy aby się rozpuściła i połączyła z masłem.
Wylewamy polewę na ciastka i dekorujemy orzeszkami arachidowymi.

Ciasto chłodzimy w lodówce przez kilka godzin minimum 3-4.



Inspiracja zaczerpnięta z bloga Beaty. A razem ze mną wypiekały: Dorota, Małgosia, Edyta, Lidia, Edyta.

8 komentarzy:

  1. Kuszący serniczek, improwizacja przyniosła smakowity efekt :) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny serniczek, poproszę duży kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, ale boski! Myślę, że bardzo by mi smakował, szczególnie, że dynia z czekoladą brzmią intrygująco :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Narobiłaś mi chęci na sernik :-) Dziękuję za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny kolor sernika. Zjadła bym kawałeczek, żeby spróbować Twojego specjału z dynią. Dziękuję za wspólne dyniowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger