23 maja

Jogurtowe ciasto z jagodami

Dzień dobry! Jestem, wróciłam. Kilka dni urlopu bardzo mi było potrzebne, nowa energia, nowe pomysły, nowe przepisy. To wszystko już niebawem. 
Dzisiaj zapraszam na jogurtowe ciasto z jagodami, ale na dniach wyczekujcie bardziej wytrawnych przepisów na faszerowana cukinię, naleśniki ze szpinakiem i inne smakołyki.



Składniki:
1 duży kubek 400 g jogurtu naturalnego
3 kubki mąki
1 kubek cukru
1 kopiasta łyżka cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 jajek
1 kubek oleju roślinnego

pozostałe:
jagody
cukier puder



Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C.  W jednej misce mieszamy suche składniki a w drugiej mokre. Mieszamy składniki z obu misek na jednolitą masę. Wykładamy masę do dużej formy, 
ja użyłam kwadratowej 25 x 25. Wierzch ciasta wykładamy jagodami, możemy użyć świeżych owoców w okresie letnim lub mrożonych w okresie zimowym. Mrożonych owoców nie rozmrażamy przed pieczeniem. Pieczemy przez około 40-50 minut do tzw. suchego patyczka ustawiając piekarnik góra - dół bez termoobiegu.
Ciasto najleiej smakuje ciepłe, posypane cukrem pudrem, serwowane ze szklanką zimnego mleka ;)




2 komentarze:

  1. Jagody super sprawdzają się do takich ciast :)

    Przypominamy, że u nas do jutra trwa konkurs :) Wystarczy podesłać zdjęcie dania/deseru, który świetnie smakowałby z waflami Siejeje :) Będzie nam miło jeśli weźmiesz udział :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger