30 listopada

Królik z piekarnika

Składniki:
- 1 królik (skoki, comber)
- 3 średniej wielkości marchewki
- 1 średniej wielkości seler
- 1 cebula
- 1/2 butelki białego wytrawnego wina
- 1/2 szklanki oliwy z oliwek
- 4 ząbki czosnku
- sól, czarny pieprz
- suszone zioła ulubione
- przyprawy również ulubione

Wykonanie:
Królika myjemy, osuszamy i kroimy na kawałki. Z ziół i odrobiny oliwy przygotowujemy marynatę. Nacieramy królika i wstawiamy w brytfanie przykrytej folią aluminiową do lodówki na całą noc.

Rano wyciągamy brytfanę z lodówki i polewamy królika resztą oliwy. Dodajemy marchewki, cebulę i selera pokrojonego w duże kawałki. Podlewamy częscią wina.
Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni, pieczemy królika w brytfanie przykrytego folią aluminiową albo przykrywką. Pieczemy przez 30 minut, wyciągamy brytfanę i przewracamy królika na drugą stronę. Wstawiamy znów do piekarnika na 1 godzinę.
Po godzinie dolewamy białego wina, zmniejszamy temperaturę do 180 stopni i pieczemy jeszcze około 1-1,5 godziny.


3 komentarze:

  1. Królik to moje marzenie. Jeszcze nigdy go nie przyrządzałam. Mam nadzieję, że to się niebawem zmieni 🐇😊

    OdpowiedzUsuń
  2. musiał byc to bardzo stary królik zeby gotowac go trzy godziny

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo możliwe, napisałam realny czas pieczenia mojego królika być może w innym piekarniku będzie o połowę krótszy

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger