19 kwietnia

Bigos z młodej kapusty z koperkiem

Dzień dobry!!!
Witam się z Wami po świętach ;) Jak Wam minęły, u mnie na totalnym nic nie robieniu, ale taki miałam zamiar;)  Co dziś u Was na obiad?
Ja zapraszam na bigos z młodej kapusty, który tak naprawdę przygotowuję kilka razy w sezonie. Gdy tylko mam okazję kupuję główkę młodej kapusty, ale najczęściej wykorzystuję kapustę własnoręcznie wyhodowaną;) przez moją teściową;)))

Bigos z kapusty można przygotować na kilka sposobów. Może być ze świeżej lub kiszonej kapusty. Może być z mięsem lub bez mięsa. 
Ja zapraszam na bigos z szynką wieprzową oraz koperkiem.


Składniki: 
1 duża młoda kapusta
1 marchewka
2 cebule
1 łyżka wędzonej papryki
szynka wieprzowa
3 łyżki koncentratu pomidorowego
sól i czarny pieprz do smaku
3 listki laurowe 
 5 kulek ziela angielskiego
100 ml oleju, u mnie był to olej, który pozostał mi po zjedzeniu suszonych pomidorów z oleju


Przygotowanie:
Marchew ścieramy na tarce o grubych oczkach. Cebule obieramy i kroimy w drobną kostkę.
Do dużego garnka wlewamy odrobinę oleju, wrzucamy cebule, marchew. Podsmażamy często mieszając.

W tym czasie kroimy kapustę w cienkie paseczki. Ja używam do tego elektrycznej szatkownicy.
Dodajemy do garnka z cebulą  i marchewką, wlewamy wodę tyle, aby zakryła kapustę. Doprawiamy solą, pieprzem, papryką wędzoną, dodaje listki i ziele.
Dusimy pod przykryciem przez 20 minut.

Na patelni przez cały czas dusimy mięso z szynki pokrojone w kostkę. Podlewamy wodą jeśli tego potrzebuje. Miękkie mięso dodajemy do kapusty, mieszamy i dusimy kolejne 10-15 minut. Na koniec dodajemy koncentrat pomidorowy i dużooo koperku świeżego.

2 komentarze:

  1. Chyba czas pędzić po młodą kapustkę <3 Nabrałyśmy ochoty na taki bigosik :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj koniecznie, jest pyszna u nas już taki bigosik był w wersji mięsnej i bez mięsnej ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger