29 kwietnia

Crumble kokosowe z rabarbaru

Od jakiegoś czasu na straganach możemy spotkać rabarbar. Pierwsze co robimy zawsze z rabarbaru to drożdżowe lub jogurtowe ciasto, później pewnie jakieś muffinki, kompot az w końcu mamy ochotę na coś innego. Dzisiaj proponuję Crumble kokosowe z rabarbaru a niebawem możecie wyczekiwać przepisu na lodu rabarbarowe.


Składniki:
100 g masła
5 łyżek mąki
4 łyżki cukru
4 łyżki płatków jaglanych
2 łyżki wiórek kokosowych


rabarbar:
kilka grubych łodyg rabarbaru 
4 łyżki cukru
łyżka mąki ziemniaczanej
masło do formy



Przygotowanie:
Masło rozpuszczamy, mieszamy z pozostałymi składnikami. Wstawiamy na 20 minut do zamrażalnika. 
Rabarbar obieramy i kroimy na 0,5 cm kawałki. Posypujemy cukrem. Pozostawiamy na 15 minut, dwukrotnie mieszając w między czasie. Odsączamy rabarbar z powstałego syropu cukrowego 
i mieszamy z mąką ziemniaczaną. Syrop możemy wykorzystać np.do lodów rabarbarowych. Przepis napiszę dla Was niebawem.
Formę ceramiczną tzw.kokilkę smarujemy masłem. Wykładamy rabarbar i posypujemy kruszonką. 
Gdyby zdarzyło Wam się zapomnieć o tym że ciasto się chłodzi w zamrażalniku i zamarzłby, należy je później zetrzeć na tarce na dużych oczkach.
Pieczemy 35 minut w piekarniku nagrzanym do 180 C góra dół.




5 komentarzy:

  1. Oj tak, robimy jak tylko mamy czas crumble gryczane z rabarbarem :D Będziemy robić na majówkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepszy deser, jaki tylko może być! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja... a ja od wieków nie jadłam crumble! Spróbuję z rabarbarem, bo mnie kusi :D szkoda, że nie mam własnego... no nic, kupię sobie :)
    I nie wiem jak to się stało, że nie znałam tego bloga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję! A podpowiem jeszcze, że w przypadku rabarbaru może być również ze sklepu jest tak samo pyszny ;)

      Usuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger