21 października

Sernik dyniowy na kruchym ciasteczkowym spodzie

Sernik dyniowy to wspaniały deser, który posmakuje każdemu, jestem tego pewna ;) skoro Panu Ł. posmakował ;)Delikatny w smaku, kremowy i pięknie pomarańczowy. Na kolor duży wpływ ma rodzaj użytej dyni, nie pisałam w przepisie żeby nie ograniczać was do 1 odmiany, ponieważ każda się nada. Ja użyłam hokkaido, ponieważ jest pyszna, słodka i z takim orzechowym posmaczkiem, dodatkowo bardzo lubię z tą dynią pracować ponieważ nie trzeba jej obierać ;)


Składniki:
300 g ciastek kruchych, u mnie z czekoladą
350 g pieczonej dyni
1 kg twarogu waniliowego w wiaderku
200 g cukru
1 cukier wanilinowy
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 budyń wanilinowy
3 jajka


Przygotowanie:
Dynię pieczemy 25 minut w 200 stopniach bez termoobiegu, ustawiając piekarnik góra-dół. Odmierzamy potrzebną ilość i dokładnie miksujemy blenderem.  Następnie dodajemy twaróg. Blendujemy razem na gładką masę. Dodajemy cukier, cukier wanilinowy, mąkę ziemniaczaną, budyń oraz jajka i ponownie zmiksujemy na jednolitą masę.
Ciasteczka wykładamy na spód tortownicy o średnicy 24 cm.
Masę serową wylewamy na ciastka i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C również góra i dół bez termoobiegu i pieczemy przez ok. 60 minut. Upieczony sernik wyjmujemy z piekarnika i studzimy. Z formy wyjmujemy dopiero zimny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger