10 marca

Jajka faszerowane pastą z ciecierzycy i suszonych pomidorów

Wersja mojego farszu powstała na bazie najpyszniejszej pasty jaką jadłam, jest to pasta z ciecierzycą oraz warzywami i miazgą sezamową. Jadłam ją a później dostałam na ostatnich warsztatach organizowanych przez firmę Sokołów. Muszę przyznać że wcześniej jej nie znałam zupełnie. 
Główną rolę w smaku tej pasty odgrywają suszone pomidory, więc kupując ciecierzyce w puszcze, suszone pomidory, świeżą cukinię, cebulę i szczypior możemy sami podobną pastę zrobić. Poza tym sól, pieprz, ocet balsamiczny, miazga sezamowa oraz sok z cytryny i olej rzepakowy. Do dzieła ;)
Nie mniej jednak najszczerzej polecam kupić tą pastę w oryginale, jest rewelacyjna.


Składniki:
5 jajek, najlepiej od własnych kurek (moje od teściowej ;))
2 czubate łyżki jogurtu greckiego
świeżo wyhodowana rzeżucha
pieprz ziołowy
100 gram pasty warzywnej z ciecierzycy 'Z gruntu dobre' Sokołów
woda do gotowania jajek oraz łyżka soli


Przygotowanie:
Jajka gotujemy na twardo, najlepiej na kilka godzin przez podaniem lub dzień przed. Ładniej się obierają i lepiej trzymają formę ;)
Jajka kroimy na połówki, białka odkładamy na półmisek, żółtka natomiast do miseczki.
Do tej samej miseczki co żółtka wkładamy posiekaną rzeżuszkę, jogurt, pastę, oraz pieprz.dokładnie mieszamy do połączenia składników. Ja mojej pasty już nie soliłam.
Następnie farsz nakładamy do jajek i posypujemy świeżą rzeżuchą.



Więcej inspiracji i sprawdzonych przepisów na Wielkanoc znajdziesz w tej zakładce.
Zapraszam również do polubienia mojego fanpaga na Facebook'u .

3 komentarze:

  1. Bardzo nas zaciekawiłaś tą pastą :) Chętnie się za nią rozejrzymy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pasty z Sokołowa na kanapkach. W jajach ich jeszcze nie próbowałam - ale faktycznie to niezły patent na odmienione jaja na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O idealne jajka na wielkanoc, szczególnie na śniadanie <3

    W wolnej chwili zapraszam na swojego bloga kulinarnego: klik <3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger