06 czerwca

Placuszki z serka wiejskiego

Robiłam już milion placuszków, z każdym możliwym nabiałem ale z serkiem wiejskim pierwszy raz. Zdjęcie zobaczyłam na Instagram-ie u TysiaGotuje i od razu musiałam odszukać przepis, mało tego od razu musiałam je zrobić. I wiecie co? Były przepyszne. Takie uniwersalnie i na śniadanie i na przekąskę, z cukrem pudrem, dżemem, nutellą czy czym lubicie. Przygotowanie zajmuje kilka minut więc do dzieła ;) W sam raz na dzisiejsze śniadanie...


Składniki:
250 g serka wiejskiego
2 jajka
5 łyżek mąki pszennej
3 łyżeczki cukru
1 łyżka oleju roślinnego
szczypta soli

Przygotowanie:
Białka oddzielamy od żółtek. Białka wraz ze szczyptą soli ubijamy na sztywno.
Do drugiej miski dodajemy serek wiejski, żółtka, cukier, olej oraz mąkę. Mieszamy trzepaczką. Na koniec dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy całość drewnianą łyżką.
Na rozgrzaną patelnię łyżką nakładamy małe porcje ciasta i smażymy z obydwu stron, na złocisty kolor.


6 komentarzy:

  1. u mnie serek zawsze jest w lodówce,a co tam zrobię takie i ja ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że nie pożałujesz:) fajne lekkie placuszki na podwieczorek w sam raz :)

      Usuń
  2. Ja się zawsze za podobne placuszki zabieram, gdy data ważności serka mi się zbliża, a nie miałam jakoś ochoty go spałaszować w naturalnej postaci ;) Potwierdzam, że placuszki są pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na słodko jeszcze takich placuszków nie robiłam ani nie jadłam - dotychczas tylko na słono, a więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger