08 września

Jogurtowiec z malinami z jogurtów greckich

Jak publikowałam przepis na jogurtowca z jeżynami obiecywałam niebawem drugą wersję z malinami. Tak o to Szanowni Państwo przedstawiam wersję malinową. 

Składniki na małą formę 15-20 cm:
10 herbatników
1 kubek 330 ml jogurtu greckiego Primo Zott
4 listki żelatyny w płatkach wychodzi ok 380 ml płynu
50 ml gorącej wody aby do rozpuszczenia żelatyny
ok 300 gram malin
cukier puder u mnie 3 łyżki ale wszystko zależy 
od waszych preferencji smakowych i słodkości malin
przeźroczysta galaretka + 500 ml wody



Przygotowanie:
Żelatynę przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Na mojej było napisane aby moczyć 7 minut w zimnej wodzie, następnie rozpuścić w gorącym płynie lub wodzie.
Namoczoną żelatynę rozpuściłam w 50 ml wrzątku, przestudziłam i powoli łączyłam z jogurtem naturalnym i cukrem pudrem. Na dno formy wysypałam pokruszone herbatniki, wylałam całą masę jogurtową i powrzucałam w nią maliny.
Jogurtowca wstawiłam do lodówki a w międzyczasie rozpuściłam i przestudziłam przeźroczystą galaretkę. Na wierz jogurtowca wyłożyłam maliny i zalałam zimną a nawet tężejącą już galaretką. Pozostawiłam w lodówce do całkowitego stężenia ok 3 godzin.




2 komentarze:

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger