19 września

Porzeczkowa Pychotka

Tak pysznego, kruchego ciasta dawno nie jadłam, oj dawno. A wy próbowaliście już takiej owocowej pychotki? Jeśli nie to koniecznie nadróbcie zaległości, do jej użycia możemy użyć dżemu z owoców ale w okresie letnim świetne będą świeże porzeczki lub mrożone.

Składniki na tortownicę 26 cm:
kruche ciasto:
2,5 szklanki mąki pszennej
5 żółtek
kostka margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki cukru pudru


budyniowa pianka:
5 białek
1 szklanka cukru
2 opakowania budyniu śmietankowego bez cukru
1/4 szklanki oleju


dodatkowo:
słoik dżemu z czarnej porzeczki ok 300 ml
cukier puder do oprószenia



Przygotowanie:
Zagniatamy kruche ciasto i dzielimy ciasto na 2 części, jedną wkładamy do zamrażalnika, a drugą do lodówki na 1 h.
Formę smarujemy tłuszczem. Na spód formy ucieramy na tarce na dużych oczkach jedną część ciasta, wyrównujemy po całości. Podpiekamy ciasto 15 minut na złoty kolor w temperaturze 180 º C.

W tym czasie ubijamy białka na sztywno, wsypujemy cukier, cały czas ubijając na najwyższych obrotach. Następnie dodajemy budyń, również cały czas miksując, by dobrze się połączył. Powoli wlewamy olej, miksując do ponownego połączenia się składników.
Na podpieczony spód ciasta wykładamy ubitą piankę budyniową. Wyrównujemy wierzch, a następnie wykładamy małe porcje dżemu porzeczkowego. Na porzeczki ucieramy drugą część ciasta. 
Pieczemy 35-40 minut w temperaturze 180 stopni. 
Upieczone ciasto oprószamy cukrem pudrem.


11 komentarzy:

  1. super przepis zapisuje do zrobienia w weekend

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też z chęcią skorzystam, wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi narobiłaś smaka :) Wygląda super, chociaż od porzeczek wolę maliny

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam jeszcze takiego ciasta. Dla mnie pewnie byłoby za słodkie, ale wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zła porę wybrałam na czytanie tego, oj złą... gdzie ja teraz po nocy takie ciasto trafię...:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie i przypomina mi ciasto mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ta pychotka osłodzi każdy smętny jesienny dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasta z dżemem porzeczkowym to zawsze nasze ulubione :D Kochamy te owoce w postaci dżemów bo są słodko kwaśne i w deserach sprawdzają się bosko :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger